جهت انجام لیزر این نکات را باید رعایت نمایید

گرفتن نتیجه خوب از لیزر نیازمند رعایت یکسری نکات قبل و بعد از لیزر میباشد. نوع شیو و ژیلت کردن موهای زائد نیز بسیار مهم است و میتواند بر نتیجه لیزر و سلامت پوست شما تاثیر بگذارد.
با رعایت این نکات ساده از آسیب رسیدن به پوست خود جلوگیری گیری نمایید و از نتیجه لیزر لذت ببرید.

 

نکات مراقبتی قبل از لیزر

1- حد اقل 2 هفته قبل از لیزر از انجام روشهای متداول رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون ، وکس ، موکن ، اپلیدی ، بند انداختن ، کرم موبر و موم در ناحیه مورد نظر خودداری نمایید.
2- یک روز قبل از لیزر موهای ناحیه مورد نظر را با تیغ بتراشید. در زمان لیزر هیچ مویی بر روی بدن نباید باشد. برای افرادی که برای بار اول میخواهند لیزر انجام دهند یا در شارژ هستند و برای بار اول به مجموعه سونریسا مراجعه میکنند، نقاطی از نواحی مورد نظر را به اندازه یک سکه نباید شیو کنند تا پزشک مجموعه ضخامت و تراکم موی بدن شما را مشاهد و اپرا تور بنا به دستور پزشک درجات را تنظیم و تست شات را انجام دهد.
3- اگر میخواهید موهای صورت را لیزر نمایید حداقل 7 تا 10 روز قبل از لیزر نباید صورت خود را شیو نمایید تا پزشک میزان ضخامت موی صورت شما را ببیند و تصمیم گیری شود که آیا نیاز به لیزر دارید یا خیر.
4- دستگاه لیزر این کلینیک توانایی انجام لیزر برای پوست های برنزه را نیز دارد اما میبایست حد اقل 10 تا 14 روز از زمان حمام آفتاب یا سولاریوم گذشته باشد و پوست بدن شما ترمیم شده باشد.
5- نواحی مورد نظر برای لیزر میبایست کاملا تمیز باشد و هیچگونه ماده شیمیایی مانند اسپری ، مام، کرم ضد آفتاب ، کرم مرطوب کننده و … روی سطح پوست شما نباشد.
6- دستگاه لیزر سونریسا کاملا بدون درد است و نیازی به استفاده از کرم های موضعی بیحس کننده نمیباشد.
7- درصورت استفاده از دارو حتما این موضوع را با پزشک کلینیک مطرح نمایید. استفاده از برخی دارو ها مانند راکوتان، آکوتان ، داروهای هورمونی ، و لایه بردار ها با لیزر تداخل داشته و نباید لیزر انجام داد.
8- در صورت داشتن سابقه تیروئید، مشکلات هورمونی ، پریود نامنظم ، تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان به پزشک مجموعه اطلاع دهید، تا در صورت عدم درمان برای شما دارو تجویز و جلسات لیزر خود را آغاز نمایید. عدم اطلاع این موضوع سبب میشود که نتیجه درستی از لیزر نگیرید.

نکات مراقبتی بعد از لیزر

1- ما بین جلسات لیزر برای رفع موهای زائد از تیغ استفاده نمایید. بهتر است مابین جلسات یک یا دوبار شیو نمایید و زمان آخرین شیو یک روز قبل از انجام لیزر باشد.
2- پس از شروع لیزر بهتر است که از برنزه کردن پوست خود پرهیز نمایید.
3- به هیچ عنوان از مو چین ، وکس ، اپلیدی ، موکن و هر وسیله ای که مو و پیاز آن را از ریشه در میاورد استفاده ننمایید. فقط و فقط با تیغ نواحی مورد نظر را بتراشید.
4- در صورت لیزر صورت دو روز قبل از لیزر از داروهای ضد لک، لایه بردار ، ویتامین سی و … استفاده ننمایید.
5- بعد از انجام لیزر موضع لیزر شده را با آب ولرم شستشو نمایید و از صابون یا مایع های شستشو برای 24 ساعت استفاده ننمایید.
6- اگر بعد از لیزر پوست شما خشک یا قرمز گردید از کرم های ترمیم کننده استفاده نمایید.
7- از کرم ضد آفتاب برای نواحی که لیزر انجام دادید و در معرض تابش نور خورشید هست استفاده نمایید.
8- در فصل تابستان از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان پس از لیزر خودداری نمایید.
9- نتیجه جلسه لیزر شما پس از 10 تا 12 روز مشخص میگردد پس صبور باشید و در این تاریخ از ژیلت استفاده نمایید.
10- در صورت بروز قرمزی پوست ، خارش یا هر مسئله دیگر با مجموعه ما تماس بگیرید یا پیام خود را برای ما از طریق واتس اپ ارسال نمایید.

 

نکاتی در مورد شیو کردن

علت تراشیدن مو های با تیغ بخاطر نوع عملکرد دستگاه میباشد
1- از برند های معتبر تیغ استفاده نمایید تا ریسک به وجود آمدن مو و جوش های زیر پوستی به حداقل برسد.
2- ژیلت های یکبار مصرف سری ثابت داشته و در هنگام شیو کردن لایه ای از پوست شما را بر میدارد. ای موضوع ریسک ابتلا به خارش و التهاب پوستی را بالا می برد.
3- در جهت رویش مو شیو نمایید تا موی زیر پوستی و جوش تشکیل نگردد.
4- خانم ها میتوانند روز قبل از لیزر شیو نمایند ولی آقایان بهتر است در همان روز موهای ناحیه را بتراشند زیر رویش موی بیشتری به نسبت خانم ها دارند.
5- نهایت دقت در تراشیدن مو های بدن خود را بکار ببرید زیر زخم و ملتهب بود پوست باعث میگردد که ناحیه لیزر نشود.
در پایان دانستن این نکته ضروری است که تراشیدن صحیح موهای بدن کمک شایانی به اثر بخش بودن لیزر میکند زیرا اشعه لیزر توسط رنگدانه های داخل مو جذب میشود و با بالا بردن حرارت داخل فولیکول باعث از بین رفتن ریشه مو میشود، حال اگر مویی درست شیو نشود انرژی بجای اینکه به ریشه مو برسد توسط مو های سطح پوست جذب شده و نتیجه لیزر را ضعیف و ریسک التهاب در ناحیه را بالا میبرد.

با ما در ارتباط باشید : 02144771418